Een Klantvriendelijk Kassasysteem

    Show all

    Een Klantvriendelijk Kassasysteem

    De website van je webwinkel kan er dan wel op en top uitzien, als mensen niet makkelijk bij je kunnen afrekenen dan zul je maar weinig klanten trekken. Je (digitale) kassasysteem moet die eenvoudig en klantvriendelijk zijn. En ook zelf moet je er natuurlijk goed en handig mee om kunnen gaan. Lightspeed kan je helpen om een zo klantvriendelijk en efficiënt mogelijk kassasysteem op te zetten Maar waar moet je nou precies op letten als je een kassasysteem gaat bedenken? Hoe kun je jouw website zo handig mogelijk maken voor jezelf en je klanten? En hoe zorg je nou dat zowel jij als je klanten zo weinig mogelijk tijd kwijt zijn? Lees verder en kom daar wat meer over te weten.

    Jouw Assortiment Bijhouden

    Niets is vervelender voor zowel jij als een klant dan dat er een bestelling is gedaan terwijl het product dat besteld niet meer op voorraad blijkt te zijn. De klant zal gefrustreerd raken en het product zo mogelijk ergens anders vandaan halen. Daarbij is dan wel het vertrouwen in je webwinkel verloren gegaan, en reken maar dat andere potentiële klanten ervan zullen horen. Voor jou is het vervelend dat je een klant bent misgelopen en dus misschien wel de goede naam van je webshop teniet wordt gedaan. Het is dus belangrijk een belangrijk systeem te hebben waarmee je producten kunt scannen. Zo weet je altijd wat er wel en niet op voorraad is. Helemaal handig is het als dit systeem meteen ook online je voorraad bijhoudt.

    Je Assortiment Profileren

    Klanten moeten natuurlijk wel makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Je moet je assortiment dus goed uitgestald hebben. Zorg dat klanten niet alleen kunnen zoeken op een bepaald product maar ook op de maat of kleur die ze zoeken. Natuurlijk moet dan ook van iedere kleur en maat apart de voorraad bijgehouden worden. Ook het navigeren tussen verschillende producten moet niet al te moeilijk zijn. Als ze bijvoorbeeld een jurk, bank of vloerkleed aanklikken moeten klanten meteen op diezelfde pagina de andere maat of kleur kunnen selecteren zonder eerst terug te moeten naar het vorige scherm of hoofdmenu. Maak dus voorveel mogelijk opties om door te klikken. Ook suggesties van gelijkwaarde producten onderaan de pagina kan klanten overhalen om meer producten te bekijken.

    Online Afrekenen

    En dan komt het moment waarop klanten willen afrekenen. Eigenlijk is het dus wel een must om je klanten de mogelijkheid te geven tot het creëren van een winkelmandje. Zo kunnen ze meerdere producten selecteren en eenvoudig bekijken welke producten er al in zitten. Voor dit winkelmandje wordt vaak geen account gevraagd. Dit komt pas als ze de bestelling echt willen gaan plaatsen. Vraag bij het creëren van een account geen onnodige informatie. Daar houden klanten niet van. Een naam, adres en betalingsgegevens zijn meestal wel genoeg. Over betalingsgegevens: geef daarmee zoveel mogelijk opties, maar bedenk wel wat je zelf het makkelijkst vindt. IDEAL is een veelgevraagde optie, maar ook het na afloop betalen via een acceptgiro wordt nog regelmatig gedaan. Andere opties zijn het geven van een eenmalige machtiging of het betalen via een creditcard.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *